56 Genderidentiteiten: Collect them All!

21-12-2016 @ 09:19 door Danny  - 3166 views -  44 reacties

In een van de andere items kwam het populaire genderidentiteit-swappen ter sprake. Mensen die graag apart willen zijn en telkens nieuwe benamingen vinden in hun genderidentiteit.

Naast de feitelijke genderidentiteiten, zoals een transgender die feitelijk in een verkeerd lichaam geboren zijn, zijn er veel mensen die graag zo'n soort labeltje willen uit interessantdoenerij. En ShoeOnHead ( ) heeft daar wel een mening over.

Ook AndyWarski heeft er een - iets uitgesprokener - mening over

En naast die 56 is er ook nog trans-species:

Ook reageren? Log in of maak een gratis account aan.
Reacties op dit bericht
44  van 44 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Is dat een goed verkleedde/omgebouwde vent in dat bovenste filmpje of kan ik er ongegeneerd op geilen?
er zijn slechts 2 genders. Alle rariteiten zijn gewoon psychische en medische scheefgroeingen..
man Danny (Administrator) 21-12-2016 @ 09:23 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:21 schreef Twiitch het volgende:
Is dat een goed verkleedde/omgebouwde vent in dat bovenste filmpje of kan ik er ongegeneerd op geilen?
Dat laatste
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:22 schreef ansitermiet het volgende:
er zijn slechts 2 genders. Alle rariteiten zijn gewoon psychische en medische scheefgroeingen..
Ik snap ook niet dat dat als gender verkocht wordt. Dat je je daar niet op laat vastpinnen, prima, maar je gender is nog steeds man of vrouw.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Aantal genders:

[ afbeelding ]
Grab them by the gender.
Mag ik als man nog met een Trans-Cis-Mayo-Apache-Vrouwelijke-Helicopter trouwen of is dit bij wet verboden?
userIcon
Pffff wat een gedoe...... :|W
man Danny (Administrator) 21-12-2016 @ 09:33 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:25 schreef RDS26 het volgende:
Mag ik als man nog met een Trans-Cis-Mayo-Apache-Vrouwelijke-Helicopter trouwen of is dit bij wet verboden?
Noem je dat hem, haar, em, hij, zij, ij, het, ut, et of 't ?
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:33 schreef Danny het volgende:

[..]

Noem je dat hem, haar, em, hij, zij, ij, het, ut, et of 't ?
Nee, wat.
man Danny (Administrator) 21-12-2016 @ 09:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:34 schreef DrDarwin het volgende:

Nee, wat.
Dat is het enige correcte antwoord. Gelukkig maar. Je bent geen genderfoob *O*
man Okaht (Redactie Frontpage) 21-12-2016 @ 09:38 fotoboek no homepage
userIcon
In de welvarende westerse wereld hebben we inmiddels zo verdomde weinig om ons nog echt druk over te maken en zo vreselijk veel te veel tijd, dat velen zich nog maar om één ding druk maken: ik. Ik moet uniek zijn. Ik ben anders. Ik ben bijzonder. Ik heb andere behoeften. En ik moet al in al die behoeften worden voorzien.

Wat een teleurstelling voor een hele berg van die verwende kutkinderen als blijkt dat ze maar heel gewoon zijn.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:38 schreef Okaht het volgende:
In de welvarende westerse wereld hebben we inmiddels zo verdomde weinig om ons nog echt druk over te maken en zo vreselijk veel te veel tijd, dat velen zich nog maar om één ding druk maken: ik. Ik moet uniek zijn. Ik ben anders. Ik ben bijzonder. Ik heb andere behoeften. En ik moet al in al die behoeften worden voorzien.

Wat een teleurstelling voor een hele berg van die verwende kutkinderen als blijkt dat ze maar heel gewoon zijn.
Omdat alleen een duimpje omhoog niet genoeg is, QFT
userIcon
Die Andy Warski is wel teringirritant zeg :X

Verder heeft hij natuurlijk wel gelijk.
userIcon
Eigenlijk kun je naast de twee, twee anderen benoemen:
-hermafrodiet, geslachtskenmerken van beiden (op natuurlijke wijze ontstaan)
-transgenders, de kunstmatige zeg maar, degenen die operaties hebben ontgaan en ergens halverwege het proces van man naar vrouw of andersom zijn

Zo, klaar!
userIcon
"zoals een transgender die feitelijk in een verkeerd lichaam geboren zijn"

Dit is geen feit.
Niemand word in een verkeerd lichaam geboren.
man Danny (Administrator) 21-12-2016 @ 09:56 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eigenlijk kun je naast de twee, twee anderen benoemen:
-hermafrodiet, geslachtskenmerken van beiden (op natuurlijke wijze ontstaan)
-transgenders, de kunstmatige zeg maar, degenen die operaties hebben ontgaan en ergens halverwege het proces van man naar vrouw of andersom zijn

Zo, klaar!
Precies;
Vroeger had je man, vrouw, kweetje en trans. Die laatste twee kwamen niet zoveel voor, maar toch. Nu is het echt niet meer bij te houden en maken mensen er een sport van iets te zijn dat nog niemand anders is, omdat ze dan zo'n special snowflake kunnen zijn en in een slachtofferrol kunnen kruipen :N
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eigenlijk kun je naast de twee, twee anderen benoemen:
-hermafrodiet, geslachtskenmerken van beiden (op natuurlijke wijze ontstaan)
-transgenders, de kunstmatige zeg maar, degenen die operaties hebben ontgaan en ergens halverwege het proces van man naar vrouw of andersom zijn

Zo, klaar!
Hermafrodieten behoren nog steeds tot een van de twee geslachten, maar ze hebben door een fout in de natuur ook gedeeltelijke geslachtskenmerken van de andere kant. Ze vormen geen apart, derde geslacht, ze zijn een mismaakte mix van de twee. De term 'hermafrodiet' klopt ook niet helemaal, want ze kunnen zichzelf niet bevruchten. Slechts 1 of geen van de geslachtsorganen werkt.

Transgenders zijn mensen die hun lichaam aan het verminken zijn. Ze hebben gewoon het geslacht waar ze mee geboren zijn, maar ze fucken hun uiterlijk op omdat ze ziek in hun hoofd zijn.

Er zijn 2 genders.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:24 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat dat als gender verkocht wordt. Dat je je daar niet op laat vastpinnen, prima, maar je gender is nog steeds man of vrouw.
Bedoel je niet sex/geslacht?
userIcon
My god, kan ik ShoeOnHead niet gewoon trouwen? Wat een tof mens :D
userIcon
Voor de mensen die er nog meer willen maken, kunnen ze er zelf eentje mixen.
En wel met behulp van de gender unicorn.

genderunicorn1.jpg

Laat iedereen gewoon z'n eigen ding doen en gelijke rechten genieten. Er zijn belangrijkere dingen.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:56 schreef Danny het volgende:

[..]

Precies;
Vroeger had je man, vrouw, kweetje en trans. Die laatste twee kwamen niet zoveel voor, maar toch. Nu is het echt niet meer bij te houden en maken mensen er een sport van iets te zijn dat nog niemand anders is, omdat ze dan zo'n special snowflake kunnen zijn en in een slachtofferrol kunnen kruipen :N
Wat is een kweetje? Ik heb m'n moeder het woord "hetje" wel eens horen gebruiken :)
userIcon
Ik wil mijn 5 minuten terug....
In 1453, vlak voor de val van de Constantinople, waren de intellectuelen over het geslacht van engelen aan het discussieren :P
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:38 schreef Okaht het volgende:
In de welvarende westerse wereld hebben we inmiddels zo verdomde weinig om ons nog echt druk over te maken en zo vreselijk veel te veel tijd, dat velen zich nog maar om één ding druk maken: ik. Ik moet uniek zijn. Ik ben anders. Ik ben bijzonder. Ik heb andere behoeften. En ik moet al in al die behoeften worden voorzien.

Wat een teleurstelling voor een hele berg van die verwende kutkinderen als blijkt dat ze maar heel gewoon zijn.
Crowd: we are all individuals!
Man in the back: I'm not!
man Puddington (Redactie Games) 21-12-2016 @ 11:44 fotoboek no homepage
userIcon
Ik snap niet zo wat het probleem is. Als iemand zich man, vrouw, allebei of geen van beiden voelt, wie ben ik om me daar druk over te maken? Ze doen maar lekker, ik heb er toch geen last van.
man Danny (Administrator) 21-12-2016 @ 11:54 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:54 schreef Kuri het volgende:
"zoals een transgender die feitelijk in een verkeerd lichaam geboren zijn"

Dit is geen feit.
Niemand word in een verkeerd lichaam geboren.
Als je hersenen je zeggen dat je vrouw bent maar je hebt een piemel zit je in een verkeerd lichaam. Dat is wel een algemeen geaccepteerd verschijnsel inmiddels.

quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 10:09 schreef Skull-splitter het volgende:
My god, kan ik ShoeOnHead niet gewoon trouwen? Wat een tof mens :D
ShoeOnHead is gewoon lekker nuchter in alles. Kan haar kanaal prima aanraden :Y (en ze is ook niet onprettig op het netvlies) :)

quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 10:24 schreef Breetai het volgende:
Voor de mensen die er nog meer willen maken, kunnen ze er zelf eentje mixen.
En wel met behulp van de gender unicorn.

[ afbeelding ]

Laat iedereen gewoon z'n eigen ding doen en gelijke rechten genieten. Er zijn belangrijkere dingen.
Iedereen heeft gelijke rechten. Daar is geen lijst van 5657 genderidentiteiten voor nodig.

quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 10:25 schreef MarkiesVanCarabas het volgende:

[..]


Wat is een kweetje? Ik heb m'n moeder het woord "hetje" wel eens horen gebruiken :)
Een kweetje is iemand die geslachtskenmerken van beiden heeft. Althans, zo werd dat in mijn omgeving genoemd in de jaren 70/80.

quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 11:44 schreef Puddington het volgende:
Ik snap niet zo wat het probleem is. Als iemand zich man, vrouw, allebei of geen van beiden voelt, wie ben ik om me daar druk over te maken? Ze doen maar lekker, ik heb er toch geen last van.
Tot er wetten komen zoals in New York. Daar kun je als bedrijf een boete opgelegd krijgen als je de persoon die gisteren nog met 'hij' aangesproken wenste te worden met 'zij' aanspreekt. Bijvoorbeeld.
Verder vind ik het ook niet nodig dat ik als man kan zeggen dat ik me vandaag vrouw voel en dus de vrouwenkleedkamer bij het zwembad in mag, iets waar wel om gelobbied wordt.
Prima als ze zichzelf zo willen noemen, maar ze verwachten dat iedereen die hobby volgt en dat aan hun keuze dus rechten worden toegewezen. En daar ligt wel een klein grensje imo.

[ Bericht gewijzigd door Danny op woensdag 21 december 2016 @ 12:27 ]
Inderdaad een beetje vreemd dit.
Het is voor velen al moeilijk te bevatten dat er meer is dan alleen het binaire mannetje-vrouwtje gedachtengoed dus waarom het nog ingewikkelder maken?

Feitelijk zijn er maar 4 gender identiteiten.
Man, vrouw, Gender neutraal (geen van beide), of beide. Uiteraard staat dit los van het lichaam waarin iemand geboren is. Maar hou het alsjeblieft zo simpel mogelijk ipv van voor elk nuance verschil een apart naampje te bedenken.


Je gaat toch ook geen 50 verschillende naampjes bedenken voor alle variaties van bisexualiteit.


Los van dit hele gedoe van ik dat hele onderscheid tussen genders sowieso belachelijk.

Wat mij betreft worden dames/heren toiletten, kleedkamers, vinkjes op formulieren, dhr of mvr... en whatever nog meer per direct afgeschaft. Scheelt enorm veel gezeik.

2,4 of 56 genders... lekker belangrijk , je bent gewoon een mens en dient gelijke rechten te hebben als ieder ander.

[ Bericht gewijzigd door LanaMyst op woensdag 21 december 2016 @ 12:19 ]
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hermafrodieten behoren nog steeds tot een van de twee geslachten, maar ze hebben door een fout in de natuur ook gedeeltelijke geslachtskenmerken van de andere kant. Ze vormen geen apart, derde geslacht, ze zijn een mismaakte mix van de twee. De term 'hermafrodiet' klopt ook niet helemaal, want ze kunnen zichzelf niet bevruchten. Slechts 1 of geen van de geslachtsorganen werkt.

Transgenders zijn mensen die hun lichaam aan het verminken zijn. Ze hebben gewoon het geslacht waar ze mee geboren zijn, maar ze fucken hun uiterlijk op omdat ze ziek in hun hoofd zijn.

Er zijn 2 genders.
In mijn werk heb ik soms met transen te maken en ik kan je vertellen dat het "verminken van hun lichaam" zoals jij dat zo oneerbiedig noemt voor hen de enige mogelijkjheid is om een enigszins normaal leven te kunnen leiden.
Het is een noodzakekelijk kwaad om ervoor te zorgen dat lichaam in overeenstemming wordt gebracht met de geest want er is nog steeds geen pilletje uitgevonden om deze incompatibileit in de hersenen zelf te fixen.

Denk je (en andere kortzichtigen) nu werkelijk waar dat deze mensen hun lichaam gaan vergiftigen met hormonen en allerlei operaties en ingrepen ondergaan (om over het sociale aspect maar helemaal te zwijgen) voor een beetje aandacht, of omdat het leuk is?!?! .. Maar alle ellende die ze doormaken zie je inderdaad niet in die sensatieshows op tv. Nee dan zie je hoe blij en vrolijk ze een keertje zijn en och och och wat erg is dat zeg om een medemens die een beetje anders is een keer gelukkig te zien. Want iemand die anders is en daar geen vlieg kwaad mee doet heeft tenslotte niet het recht om gelukkig te zijn nietwaar? |:( |:( |:( .
man Danny (Administrator) 21-12-2016 @ 12:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 12:13 schreef LanaMyst het volgende:
je bent gewoon een mens en dient gelijke rechten te hebben als ieder ander.
precies. Maar als je man bent maar je om laat bouwen tot vrouw? Wat dan? Heb je dan dezelfde rechten als vrouwen? Want dan krijg je dit soort dingen:

Er is ook een transgender MMA fighter die twee jaar geleden een vrouwelijke tegenstander de vinketering sloeg.
Dat krijg je als je als transgender álle (voor)rechten krijgt die bij je nieuwe geslacht horen. Dan mag je dus aan damessporten meedoen. Er moet toch ergens een grens liggen?
userIcon
Maakt niet uit wat voor namen ze het geven. Je hebt de keus man/vrouw en wat vage uitzondering daar gelaten
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 12:35 schreef Danny het volgende:

[..]

precies. Maar als je man bent maar je om laat bouwen tot vrouw? Wat dan? Heb je dan dezelfde rechten als vrouwen? Want dan krijg je dit soort dingen:
Als mannen en vrouwen in beginsel dezelfde rechten hebben, dus niet als man of vrouw maar als MENS behandeld worden is deze vraag helemaal niet meer van toepassing.

Maar goed om toch maar in te gaan op jouw vraag, iemand die een transitie heeft doorgemaakt (ombouwen is een walgelijke denigrerende term, je hebt het hier over een mens, niet één of ander bouwpakket of auto).
Dient gewoon de rechten en behandeling te krijgen als de gender die deze persoon uitdraagt.

Let wel: een vent die voor de lol of als fetish in vrouwenkleding loopt is geen transgender en blijft een vent.
Een echte trans heeft een officiele diagnose die vastgesteld is door en team van artsen en psychologen en staat meestal ook gewoon voor de wet geregistreerd als het gewenste geslacht (na transitie) en dient ook als zodanig behandeld te worden.


Meedoen aan damessport voor een MtF hoeft geen probleem te zijn, echter zal een transvrouw wel een oneerlijk voordeel hebben over Biologische vrouwen. Dat is inderdaad wel een lastig geval. Zelfde (voor)rechten is vanzelfsprekend maar als een transvrouw misbruik maakt van haar verleden als man (spierkracht) zoals in vechtsport moet daar maar een uitzondering voor gemaakt worden, niet mee doen dus

[ Bericht gewijzigd door LanaMyst op woensdag 21 december 2016 @ 12:48 ]
man Danny (Administrator) 21-12-2016 @ 13:29 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 12:42 schreef LanaMyst het volgende:

Als mannen en vrouwen in beginsel dezelfde rechten hebben, dus niet als man of vrouw maar als MENS behandeld worden is deze vraag helemaal niet meer van toepassing.

Maar goed om toch maar in te gaan op jouw vraag, iemand die een transitie heeft doorgemaakt (ombouwen is een walgelijke denigrerende term, je hebt het hier over een mens, niet één of ander bouwpakket of auto).
Mja, ik ben niet zo van de 'we moeten vooral elk woord op een weegschaal leggen omdat anderen anders op hun tenen zijn getrapt' stempel. Als iemand mij een vetklep noemt dan haal ik mijn schouders op, ook al zou ik ook kunnen eisen dat men mij iemand met een mager-beperktheid zou moeten noemen. Mijn tante is een pot, mijn oom een poot. Niemand die daar moeilijk over doet. Jezelf zo kwetsbaar opstellen is écht een eigen keuze.

quote:
Dient gewoon de rechten en behandeling te krijgen als de gender die deze persoon uitdraagt.
Jup. Mee eens. Als je man was en nu vrouw bent ben je gewoon mevrouw. Niks mis mee. Dit gaat om mensen die 'xir' genoemd willen worden omdat ze vinden dat ze niets zijn. 56 genders is voor niemand bij te houden en gaat ook helemaal nergens over. Sterker nog, mensen die maandag man zijn, dinsdag vrouw, woensdag agender en donderdag weer iets anders zou je dus elke dag iets anders moeten noemen. Dat zijn de mensen die eigenlijk de draak steken met mensen die écht in een verkeerd lichaam zijn geboren. TransTrenders worden ze ook wel genoemd, omdat die het vooral erg interessant vinden een compleet nieuw hokje voor zichzelf te bedenken en dan verontwaardigd kunnen doen als anderen ze op de verkeerde wijze aanspreken.

quote:
Let wel: een vent die voor de lol of als fetish in vrouwenkleding loopt is geen transgender en blijft een vent.
Een echte trans heeft een officiele diagnose die vastgesteld is door en team van artsen en psychologen en staat meestal ook gewoon voor de wet geregistreerd als het gewenste geslacht (na transitie) en dient ook als zodanig behandeld te worden.
Geen discussie wat mij betreft. Helemaal mee eens.

quote:
Meedoen aan damessport voor een MtF hoeft geen probleem te zijn, echter zal een transvrouw wel een oneerlijk voordeel hebben over Biologische vrouwen. Dat is inderdaad wel een lastig geval. Zelfde (voor)rechten is vanzelfsprekend maar als een transvrouw misbruik maakt van haar verleden als man (spierkracht) zoals in vechtsport moet daar maar een uitzondering voor gemaakt worden, niet mee doen dus
Niet alleen vechtsport. Het geldt voor vrijwel elke sport. Mannen zijn sneller en sterker. Een transvrouw zal - mits getraind uiteraard - flink harder lopen dan een biologische vrouw. Ze zal hoger springen, verder springen, harder slaan/schoppen/gooien en in principe dus in elke discipline een oneerlijk voordeel hebben.
Dat blijkt ook met de fietster uit het filmpje. Het is geen kunst om op die manier te winnen en de rest van het deelnemersveld heeft het nakijken.
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:38 schreef Okaht het volgende:
In de welvarende westerse wereld hebben we inmiddels zo verdomde weinig om ons nog echt druk over te maken en zo vreselijk veel te veel tijd, dat velen zich nog maar om één ding druk maken: ik. Ik moet uniek zijn. Ik ben anders. Ik ben bijzonder. Ik heb andere behoeften. En ik moet al in al die behoeften worden voorzien.

Wat een teleurstelling voor een hele berg van die verwende kutkinderen als blijkt dat ze maar heel gewoon zijn.
Okaht wat doe je nou! Ik ben het met je eens! ^O^
Stop the press!

En voor de rest:
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 13:29 schreef Danny het volgende:


Mja, ik ben niet zo van de 'we moeten vooral elk woord op een weegschaal leggen omdat anderen anders op hun tenen zijn getrapt' stempel. Als iemand mij een vetklep noemt dan haal ik mijn schouders op, ook al zou ik ook kunnen eisen dat men mij iemand met een mager-beperktheid zou moeten noemen. Mijn tante is een pot, mijn oom een poot. Niemand die daar moeilijk over doet. Jezelf zo kwetsbaar opstellen is écht een eigen keuze.


Zit wat in, het is ook een beetje de toon waarop het gezegt word, ombouwen wordt ook vaak gezegd door mensen die het helemaal niet kwaad bedoelen. bovendien zal een transvrouw liever "omgebouwde" genoemd worden dan man of vent. "Omgebouwde vent" vind ik al een stuk denigrender omdat daar het woordje "vent"in voorkomt. Oftewel ze wordt herinnerd aan deze gevangenis van vlees waarin ze vroerger gevangen zat (zoals ik iemand het mooi hoorde zeggen) door dat woord.

quote:
Jup. Mee eens. Als je man was en nu vrouw bent ben je gewoon mevrouw. Niks mis mee. Dit gaat om mensen die 'xir' genoemd willen worden omdat ze vinden dat ze niets zijn. 56 genders is voor niemand bij te houden en gaat ook helemaal nergens over. Sterker nog, mensen die maandag man zijn, dinsdag vrouw, woensdag agender en donderdag weer iets anders zou je dus elke dag iets anders moeten noemen. Dat zijn de mensen die eigenlijk de draak steken met mensen die écht in een verkeerd lichaam zijn geboren. TransTrenders worden ze ook wel genoemd, omdat die het vooral erg interessant vinden een compleet nieuw hokje voor zichzelf te bedenken en dan verontwaardigd kunnen doen als anderen ze op de verkeerde wijze aanspreken.

Mee eens, deze Transtrenders (leuk woord, nooit van gehoord) doen de transgender community meer kwaad dan goed, Net zoals zo'n mediageile relnicht, die acceptatie van homo's alleen maar moeilijker maakt.
Je hebt overigens wel zg genderfluid mensen maar die zijn gewoon beide geslachten ook wel bigender genoend.
Iemand die bi is kan ook de ene week op mannen en de andere week op vrouwen vallen maar het blijft gewoon bi.

quote:
Niet alleen vechtsport. Het geldt voor vrijwel elke sport. Mannen zijn sneller en sterker. Een transvrouw zal - mits getraind uiteraard - flink harder lopen dan een biologische vrouw. Ze zal hoger springen, verder springen, harder slaan/schoppen/gooien en in principe dus in elke discipline een oneerlijk voordeel hebben.
Dat blijkt ook met de fietster uit het filmpje. Het is geen kunst om op die manier te winnen en de rest van het deelnemersveld heeft het nakijken.

Hoewel dit erg vervelend is voor transvrouwen heb je feitelijk wel gelijk. En transvrouw is nu eenmaal sterker dan een biologische vrouw en dus een oneerlijk voordeel, ze is daarintegen ook zwakker dan een man door de anti androgenen die wel degelijk spierweefsel afbreken en testosteron omlaag brengen dus mannenteam is daardoor ook uitgesloten (los van het feit dat ze zich daar ook niet thuis zal voelen)

Dit is iets wat een transvrouw zal moeten accepteren, en zich beperken tot gemengde of individuele sporten.
Een transvrouw zal immers ook nooit zwanger kunnen worden.
De medische wetenschap is redelijk ver maar een transitie voor de volle 100% is vooralsnog onmogelijk.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:38 schreef Okaht het volgende:
In de welvarende westerse wereld hebben we inmiddels zo verdomde weinig om ons nog echt druk over te maken en zo vreselijk veel te veel tijd, dat velen zich nog maar om één ding druk maken: ik. Ik moet uniek zijn. Ik ben anders. Ik ben bijzonder. Ik heb andere behoeften. En ik moet al in al die behoeften worden voorzien.

Wat een teleurstelling voor een hele berg van die verwende kutkinderen als blijkt dat ze maar heel gewoon zijn.
Inderdaad, 1rst world problems.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 12:35 schreef Danny het volgende:

[..]

precies. Maar als je man bent maar je om laat bouwen tot vrouw? Wat dan? Heb je dan dezelfde rechten als vrouwen? Want dan krijg je dit soort dingen:

Er is ook een transgender MMA fighter die twee jaar geleden een vrouwelijke tegenstander de vinketering sloeg.
Dat krijg je als je als transgender álle (voor)rechten krijgt die bij je nieuwe geslacht horen. Dan mag je dus aan damessporten meedoen. Er moet toch ergens een grens liggen?
Wat sport betreft, deze ook niet vergeten :)

Caster Semenya
article-1212562-061D1A40000005DC-658_468x308.jpg
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 09:38 schreef Okaht het volgende:
In de welvarende westerse wereld hebben we inmiddels zo verdomde weinig om ons nog echt druk over te maken en zo vreselijk veel te veel tijd, dat velen zich nog maar om één ding druk maken: ik. Ik moet uniek zijn. Ik ben anders. Ik ben bijzonder. Ik heb andere behoeften. En ik moet al in al die behoeften worden voorzien.

Wat een teleurstelling voor een hele berg van die verwende kutkinderen als blijkt dat ze maar heel gewoon zijn.
Ik weet niet of je het weet, maar de meeste transen willen alles behalve anders en uniek zijn. Ze willen gewoon onopvallend zichzelf kunnen zijn, "blennding into the crowd".
Ze doen er juist alles aan om zo onopvallend mogelijk hun leven te kunnen leiden (of zal ik zeggen lijden?) zoals jij en ik, zoals ieder mens. Maar lichaam en geest moeten wel kloppen.

Een gemiddeld mens staat nieteens stil bij het feit of hij/zij man of vrouw is.
Een trans wordt er continu mee geconfronteerd, In de spiegel, in toiletten, manier van aanspreken. Voelt letterlijk als een ontkenning van zijn/haar bestaan, zelfs eigen spiegelbeeld ontkent keihard wie hij/zij daadwerkelijk is. Het is een nare medische conditie en het enige lapmiddel is in transitie gaan naar het andere geslacht. Waarbij ze vervolgens weer op een hoop onbegrip en kortzichtigheid stuiten. Want owee als je je niet conformeert aan het schilletje waarin je geboren bent.



Media en aandachtsgeile types die altijd maar anders en uniek willen zijn heb je overal, daar hoef je geen trans voor te zijn. Maar dan nog, laat ze lekker, zolang ze er niemand kwaad mee doen zie ik het probleem niet.
man Okaht (Redactie Frontpage) 21-12-2016 @ 14:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 14:19 schreef LanaMyst het volgende:

[..]


Ik weet niet of je het weet, maar de meeste transen willen alles behalve anders en uniek zijn. Ze willen gewoon onopvallend zichzelf kunnen zijn, "blennding into the crowd".
Ze doen er juist alles aan om zo onopvallend mogelijk hun leven te kunnen leiden (of zal ik zeggen lijden?) zoals jij en ik, zoals ieder mens. Maar lichaam en geest moeten wel kloppen.

Een gemiddeld mens staat nieteens stil bij het feit of hij/zij man of vrouw is.
Een trans wordt er continu mee geconfronteerd, In de spiegel, in toiletten, manier van aanspreken. Voelt letterlijk als een ontkenning van zijn/haar bestaan, zelfs eigen spiegelbeeld ontkent keihard wie hij/zij daadwerkelijk is. Het is een nare medische conditie en het enige lapmiddel is in transitie gaan naar het andere geslacht. Waarbij ze vervolgens weer op een hoop onbegrip en kortzichtigheid stuiten. Want owee als je je niet conformeert aan het schilletje waarin je geboren bent.



Media en aandachtsgeile types die altijd maar anders en uniek willen zijn heb je overal, daar hoef je geen trans voor te zijn. Maar dan nog, laat ze lekker, zolang ze er niemand kwaad mee doen zie ik het probleem niet.
Ik heb het in dit geval juist niet over transgenders. Iemand die zich inderdaad gevangen voelt in een verkeerd lichaam en er inderdaad die complete transitie voor over heeft, zal daar zeker niet licht over denken. Wat mij betreft is er ook niets op tegen om deze mensen hun geluk te gunnen en er alles aan te doen om de operaties en alles wat daar voor nodig is mogelijk te maken.

Ik doel met de schrijver van dit artikel op al die sub-beschrijvingen die mensen verzinnen om zichzelf maar op hun eigen unieke voetstuk te zetten. Beschrijvingen die eerder een simpele karaktereigenschap aangeven dan een daadwerkelijke gendersoort.

Deze lui ZIJN geen transgenders. Zij zijn eerder jaloers op de aandacht die ZIJ niet krijgen. Ze kunnen het al niet hebben dat ze niet het uiterlijk van een Kardashian hebben. En dan krijgt die omgebouwde Caitlyn Jenner ook nog eens meer aandacht dan zij!
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 14:38 schreef Okaht het volgende:

[..]
Ik heb het in dit geval juist niet over transgenders. Iemand die zich inderdaad gevangen voelt in een verkeerd lichaam en er inderdaad die complete transitie voor over heeft, zal daar zeker niet licht over denken. Wat mij betreft is er ook niets op tegen om deze mensen hun geluk te gunnen en er alles aan te doen om de operaties en alles wat daar voor nodig is mogelijk te maken.

Ik doel met de schrijver van dit artikel op al die sub-beschrijvingen die mensen verzinnen om zichzelf maar op hun eigen unieke voetstuk te zetten. Beschrijvingen die eerder een simpele karaktereigenschap aangeven dan een daadwerkelijke gendersoort.

Deze lui ZIJN geen transgenders. Zij zijn eerder jaloers op de aandacht die ZIJ niet krijgen. Ze kunnen het al niet hebben dat ze niet het uiterlijk van een Kardashian hebben. En dan krijgt die omgebouwde Caitlyn Jenner ook nog eens meer aandacht dan zij!
Haha nou daar ben ik het wel mee eens hoor.
Dat men voor elke variatie een uniek naampje moet bedenken is prima, maar om het presenteren of het daadwerkelijk gender indentiteiten zijn alleen maar om zich speciaal te voelen. Nee dat gaat mij ook tever.

Alleen had ik dat in eerste instantie niet begrepen.
Er wordt dan wel een beeld gecreeerd dat Transen zonodig anders en speciaal willen zijn terwijl dit nou net het tegenovergestelde is van wat echte transen daadwerkelijk willen.
Trans acceptatie loopt ook ongeveer 20 jaar achter op acceptatie van Homo's en Biseksuelen.

20 jaar geleden dachten ook veel mensen dat alle homo's een leren pet en string dragen en alleen maar provoceren omdat ze anders zijn, belachelijk natuurlijk.
Maar nu het redelijk geaccepteerd omdat er men begrijpt dat het meer dan alleen dat is. (dan laat ik mensen die vanwege hun geloof alles afkeuren wat niet in overeenstemming is met hun boekje natuurlijk buiten beschouwing want die zullen het nooit willen accepteren, )
man Danny (Administrator) 21-12-2016 @ 17:18 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 15:30 schreef LanaMyst het volgende:

[..]


Haha nou daar ben ik het wel mee eens hoor.
Dat men voor elke variatie een uniek naampje moet bedenken is prima, maar om het presenteren of het daadwerkelijk gender indentiteiten zijn alleen maar om zich speciaal te voelen. Nee dat gaat mij ook tever.

Alleen had ik dat in eerste instantie niet begrepen.
Er wordt dan wel een beeld gecreeerd dat Transen zonodig anders en speciaal willen zijn terwijl dit nou net het tegenovergestelde is van wat echte transen daadwerkelijk willen.
Trans acceptatie loopt ook ongeveer 20 jaar achter op acceptatie van Homo's en Biseksuelen.

20 jaar geleden dachten ook veel mensen dat alle homo's een leren pet en string dragen en alleen maar provoceren omdat ze anders zijn, belachelijk natuurlijk.
Maar nu het redelijk geaccepteerd omdat er men begrijpt dat het meer dan alleen dat is. (dan laat ik mensen die vanwege hun geloof alles afkeuren wat niet in overeenstemming is met hun boekje natuurlijk buiten beschouwing want die zullen het nooit willen accepteren, )
Stop nou eens met getriggered raken. Het gaat hier niet om transseksuelen, het gaat om de mensen die het interessant vinden zichzelf 'non-binary, genderfluid, non-conforming zir' te noemen, en hoe achterlijk het is dat je nu uit 56(!!) 'genders' kunt kiezen als je een facebookaccount aanmaakt, of dat je als baas zijnde in New York een boete oplopend tot meer dan 200.000 dollar (!!) kunt krijgen als je zo iemand niet netjes 'xir' noemt, of hoe die persoon ook genoemd wil worden. Alsof een baas met 300 werknemers van iedereen kan onthouden of die persoon xir, zir, of hoe de FOK! dan ook genoemd wil worden. Iedereen snapt dat als je je kleedt als vrouw je als vrouw wenst te worden aangesproken. Bij vrouwen die zich als man kleden, of transgenders die er nog erg vrouwelijk uit zien is dat al lastiger omdat veel vrouwen nu eenmaal mannenkleding dragen. Maar als je van een non-binary, gender-fluid die gisteren nog meneer genoemd wilde worden, eergisteren nog xir, de dag ervoor nog zir en de dag dáárvoor nog mevrouw wordt het allemaal wat lastiger.
Net als voor die erg mannelijk uitziende man die zich vandaag opeens 'vrouw' voelt en als zodanig ook graag gebruik wenst te maken van de dameskleedkamer van het zwembad. Of de puberjongen die zich die dag meisje voelt en graag lekker met de meisjes meedouchet na het gymmen.
Dat zijn gewoon aanstellers, aandachtszoekers en/of viezerikken imo.
Vreemd dat deze nog niet voorbij gekomen is

quote:
Op woensdag 21 december 2016 @ 17:18 schreef Danny het volgende:

[..]

Stop nou eens met getriggered raken. Het gaat hier niet om transseksuelen, het gaat om de mensen die het interessant vinden zichzelf 'non-binary, genderfluid, non-conforming zir' te noemen, en hoe achterlijk het is dat je nu uit 56(!!) 'genders' kunt kiezen als je een facebookaccount aanmaakt, of dat je als baas zijnde in New York een boete oplopend tot meer dan 200.000 dollar (!!) kunt krijgen als je zo iemand niet netjes 'xir' noemt, of hoe die persoon ook genoemd wil worden. Alsof een baas met 300 werknemers van iedereen kan onthouden of die persoon xir, zir, of hoe de FOK! dan ook genoemd wil worden. Iedereen snapt dat als je je kleedt als vrouw je als vrouw wenst te worden aangesproken. Bij vrouwen die zich als man kleden, of transgenders die er nog erg vrouwelijk uit zien is dat al lastiger omdat veel vrouwen nu eenmaal mannenkleding dragen. Maar als je van een non-binary, gender-fluid die gisteren nog meneer genoemd wilde worden, eergisteren nog xir, de dag ervoor nog zir en de dag dáárvoor nog mevrouw wordt het allemaal wat lastiger.
Net als voor die erg mannelijk uitziende man die zich vandaag opeens 'vrouw' voelt en als zodanig ook graag gebruik wenst te maken van de dameskleedkamer van het zwembad. Of de puberjongen die zich die dag meisje voelt en graag lekker met de meisjes meedouchet na het gymmen.
Dat zijn gewoon aanstellers, aandachtszoekers en/of viezerikken imo.
Ik ben helemaal niet getriggerd , ik geef juist aan dat ik het met je eens ben.

Jij erkent het verschil tussen een echte transgender en een pervert die net doet alsof hij zich vrouw voelt om bij de meisjes te kunnen gluren of iemand die alleen maar aandacht wil.

Maar waar ik problemen mee heb is dat er mensen zijn die geen zak van deze materie begrijpen en dit verschil niet (willen)begrijpen, en daarmee echte transgenders met een diagnose genderdyforie als glurende perverts of aanstellers beschouwen. Transgenders die nog liever hun leven beeindigen dan verder te moeten leven als hun geboortegeslacht.

Als men het niet wil begrijpen of het simpelweg in zijn geheel niet interesseert is dat iemamds goed recht, maar dan heeft die persoon ook niet het recht om te oordelen lijkt mij en niet als kip zonder kop (ver)oordelen zonder er ook maar iets van te weten.

Deze quote vond ik dan ook wel van toepassing:
Stupididy is not the lack of knowledge , but the illusion of having it.

56 indentiteiten is op zich best leuk hoor en als je dit kan kiezen op Facebook of als iemand zich daarmee identificeert is op zich niets mis mee. Maar om het als erkende benamingen af te dwingen vind ik inderdaad te ver gaan. en helemaal als iemand elke dag een andere kiest, dat gaat nergens over.

Voor veruit de meeste websites is gender al helemaal niet van belang en zelfs al kun je dat wel invullen dan zijn drie keuze opties voldoende (male, female, other) Waarbij other voor neutraal of bigender staat, een transvrouw vult immers gewoon female in.

Het enige waar ik nog wel veel klachten over hoor zijn de zg datingsites (de grote die niet primair op erotisch contact gericht zijn)
Hier kun je uitsluitend kiezen van Man of Vrouw en dat dekt in dat geval de lading niet. Hoewel een transvrouw in 99% van de gevallen kan volstaan met de optie: Vrouw, ligt dit bij een datingsite anders omdat in geval van relatie of intimiteit (het uiteindelijke doel) is het feit of iemand trans is wel degelijk van belang.
Want wat moet een transvrouw die een man zoekt invullen? Hoewel er zat hetero mannen zijn die geen problemen hebben met haar verleden, zijn er ook genoeg die daar wel problemen mee hebben en om gezeik en nare situaties te voorkomen vind ik dat zo'n site de mogelijkheid moet hebben om dit bij geslacht te vermelden.
Vult ze in dat ze "man" is dan krijg je hetzelfde probleem, dan wordt ze gevonden door homo mannen en die zitten niet te wachten op een vrouw (haar verleden is wederom niet relevant)
Bovendien zijn er enorm veel bi mannen en vrouwen die juist voorkeur hebben voor een trans (best of both worlds principe)maar voor deze mensen is deze transvrouw dus onvindbaar.


Dus laten ze nu eerst maar eens afstappen van de mannetje/vrouwtje gedachte. Voeg een derde (neutrale) optie toe of maak van transvrouw en transman een aparte optie wanneer dit van belang kan zijn. Maar 56 opties is totaal zinloos en werkt averechts.

Pff ik wilde alleen kort reageren en nu is het weer een heel verhaal geworden.
44  van 44 reacties op deze pagina. Pagina  1
Ook reageren? Log in of maak een gratis account aan.


Lees ook:

» 08:21 Veroorzaakt gamen seksisme?37
» 22/03 Gedicht van de dag: Superheld4
» 22/03 Hoor jij het verschil tussen warm en koud stromend water?28
» 21/03 Dag van de alleenstaande ouder23