Obama over illegale immigranten

14-02-2017 @ 09:04 door Danny  - 2932 views -  38 reacties

anno 2005, toen de beste man nog senator was.

Ook reageren? Log in of maak een gratis account aan.
Reacties op dit bericht
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1
Zo kan het dus ook.
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:10 schreef Sanin het volgende:
Zo kan het dus ook.
LOL je bedoelt exact hetzelfde als Clinton Bush jr. en Trump?

De hypocrisie aanstippen is nutteloos......
Links doet wat links doet
Schreeuwen schoppen slaan spugen en bijten tot ze hun zin krijgen.
26887.jpg
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:10 schreef Sanin het volgende:
Zo kan het dus ook.
Hoe? Het eeuwige blabla en ondertussen geen moer doen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:12 schreef Fat_Mike het volgende:

[..]


LOL je bedoelt exact hetzelfde als Clinton Bush jr. en Trump?

De hypocrisie aanstippen is nutteloos......
Links doet wat links doet
Schreeuwen schoppen slaan spugen en bijten tot ze hun zin krijgen.
[ afbeelding ]
Als of rechts dit niet doet. Hypocrisie
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:15 schreef makamaka het volgende:

[..]


Als of rechts dit niet doet. Hypocrisie
Nee, doen ze niet.
userIcon
Islamisering maakt meer kapot dan je lief is..
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:15 schreef makamaka het volgende:

[..]


Als of rechts dit niet doet. Hypocrisie
silly-meme-no-riots.jpg
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:10 schreef Sanin het volgende:
Zo kan het dus ook.
Zo kon het blijkbaar niet, acht jaar lang.
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:15 schreef makamaka het volgende:
Als of rechts dit niet doet. Hypocrisie
Rechts doet weer andere dingen. Waar gehakt wordt vallen spaanders en politiek stinkt nou eenmaal.

Maar dat eeuwige claimen van de moral high ground, en op basis daarvan (in plaats van inhoudelijke argumenten) hun gelijk proberen af te dwingen, is wel typisch iets van links.
userIcon
Obama noemt ze geen moordenaars en verkrachters.
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:12 schreef Fat_Mike het volgende:

[..]

LOL je bedoelt exact hetzelfde als Clinton Bush jr. en Trump?

De hypocrisie aanstippen is nutteloos......
Links doet wat links doet
Schreeuwen schoppen slaan spugen en bijten tot ze hun zin krijgen.
[ afbeelding ]
Dat is dus klinkklare onzin.

Zoals Obama ook begint in de clip met 'We all agree' deed hij ook in het Senaat waar hij mee samenwerkte toen hij aan de macht kwam om die meerderheid in een wettelijke uitvoering van die aanscherping van de immigratieregels vorm liet geven zonder dat er ooit een stop of ban op immigrantenacceptatie tot stand kwam.
Heel anders onder Trump die in z'n eentje een decreet uitvoerde waarin obv discriminatoire motieven een ban op immigranten werd uitgeschreven.

Een bruller ziet daar waarschijnlijk geen verschil tussen, maar iedereen die iets op heeft met democratie en rechten wel.

Man wat missen we Obama nu...
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:24 schreef lnloggen het volgende:

[..]

Zo kon het blijkbaar niet, acht jaar lang.
je doet alsof het zo simpel is. Maar onder de amerikaanse wet heeft elk mens (ook niet amerikanen) rechten. Als je gedeporteerd dreigt te worden kun je naar de rechter stappen. En het is dan alleen maar goed dat de authoriteiten die gang van zaken ook respecteren.

als jij mensen op een andere manier wilt behandelen, dan zul je moeten sleutelen aan de meest fundamentele grondwetten van een land. en sommige van die grondwetten behoeden ons van veel erger kwaad dan een illegale immigrant meer of minder.
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:26 schreef grrrrg het volgende:
Obama noemt ze geen moordenaars en verkrachters.
1dxet4.jpg

Trump ook niet, dat is een media verdraaiing.

quote:
"When Mexico sends its people, they're not sending their best. They're not sending you. They're not sending you. They're sending people that have lots of problems, and they're bringing those problems with us. They're bringing drugs. They're bringing crime. Their rapists. And some, I assume, are good people."
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:29 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]
Dat is dus klinkklare onzin.

Zoals Obama ook begint in de clip met 'We all agree' deed hij ook in het Senaat waar hij mee samenwerkte toen hij aan de macht kwam om die meerderheid in een wettelijke uitvoering van die aanscherping van de immigratieregels vorm liet geven zonder dat er ooit een stop of ban op immigrantenacceptatie tot stand kwam.
Heel anders onder Trump die in z'n eentje een decreet uitvoerde waarin obv discriminatoire motieven een ban op immigranten werd uitgeschreven.

Een bruller ziet daar waarschijnlijk geen verschil tussen, maar iedereen die iets op heeft met democratie en rechten wel.

Man wat missen we Obama nu...
Ik snap je punt, maar a. zoek eerst de betekenis van discriminatie op, en je zult tot de conclusie moeten komen dat de immigratieban niet discriminerend is en b. inderdaad; met met mooie praatjes heeft hij 8 jaar lang min of meer weten te verbloemen wat zijn ware motieven waren. Die man heeft de wereld compleet in puin gegooid, samen met Clinton; het Midden-Oosten is een complete puinhoop, de VS en Europa zijn op zn minst een financiŽle puinhoop.

Nee echt, ik mis Obama als kiespijn!!
man Okaht (Redactie Frontpage) 14-02-2017 @ 09:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:24 schreef lnloggen het volgende:

[..]

Zo kon het blijkbaar niet, acht jaar lang.
Onder Obama zijn de meeste illegale Mexicanen ooit uitgezet. Het verschil zit hem totaal niet in de maatregelen. Het verschil is enkel dat Trump roept dat Obama niks heeft gedaan en dat hele volksstammen dat voor zoete koek slikken. En als er dan nu een paar honderd Mexicanen worden uitgezet, zien ze dat allemaal als de ENORME DAADKRACHT van Donald Trump. Maar dit is niets anders dan de voortzetting van allang bestaand beleid.

En dat is precies zo met die ban op mensen uit die zeven landen. Alle asielaanvragen en aanvragen voor visa uit die landen werden al jarenlang zwaar gecheckt. Daar wandelde je als terrorist echt niet even doorheen. Maar Trump blijft maar ongefundeerd roepen dat die procedures zo lek als een mandje waren.
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:38 schreef Okaht het volgende:

[..]
Onder Obama zijn de meeste illegale Mexicanen ooit uitgezet. Het verschil zit hem totaal niet in de maatregelen. Het verschil is enkel dat Trump roept dat Obama niks heeft gedaan en dat hele volksstammen dat voor zoete koek slikken. En als er dan nu een paar honderd Mexicanen worden uitgezet, zien ze dat allemaal als de ENORME DAADKRACHT van Donald Trump. Maar dit is niets anders dan de voortzetting van allang bestaand beleid.

En dat is precies zo met die ban op mensen uit die zeven landen. Alle asielaanvragen en aanvragen voor visa uit die landen werden al jarenlang zwaar gecheckt. Daar wandelde je als terrorist echt niet even doorheen. Maar Trump blijft maar ongefundeerd roepen dat die procedures zo lek als een mandje waren.
Sterker nog... onder Obama zijn vooral criminele illegalen uitgezet. Illegalen die al 20 jaar in de US waren en in Amerika geboren kinderen hadden werden gedoogd. Nu zijn de eerste moeders die gewoon werkten en tienerkinderen hebben in de US opgepakt en uitgezet
man Okaht (Redactie Frontpage) 14-02-2017 @ 09:55 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]


Sterker nog... onder Obama zijn vooral criminele illegalen uitgezet. Illegalen die al 20 jaar in de US waren en in Amerika geboren kinderen hadden werden gedoogd. Nu zijn de eerste moeders die gewoon werkten en tienerkinderen hebben in de US opgepakt en uitgezet
Precies. Maar Obama had ook een dubbel doel.

Hij onderkende dat het simpelweg over de grens flikkeren van letterlijk iedere Mexicaan een aanslag op de economie zou zijn. Daarnaast heb je in de VS nu eenmaal de kromme situatie dat illegale ouders gewoon legale kinderen en zelfs kleinkinderen kunnen hebben. Uiteindelijk zocht Obama ook naar een humane manier om al die gevallen te legaliseren. Met het stevig aanpakken van criminele illegalen hoopte hij hier meer draagvlak voor te creŽren. Alleen is dat al die tijd gewoon keihard tegengewerkt door de Republikeinen.

Maar goed. Bij Trump en de Republikeinen blijkt 'humaan' nu duidelijk een vies woord te zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:36 schreef Fat_Mike het volgende:
[..]

met met mooie praatjes heeft hij 8 jaar lang min of meer weten te verbloemen wat zijn ware motieven waren. Die man heeft de wereld compleet in puin gegooid, samen met Clinton; het Midden-Oosten is een complete puinhoop, de VS en Europa zijn op zn minst een financiŽle puinhoop.

Nee echt, ik mis Obama als kiespijn!!
Heel creatief. Maar in deze laat de tijdlijn zich echt niet krom praten: de puinhopen waar jij het over hebt zijn inderdaad deels het werk van Clinton (het financiŽle aspect), maar toch voornamelijk van de jonge Bush. Obama heeft zijn best gedaan om die puinhopen op te ruimen en is daar deels in geslaagd (maar dat gaat nu weer teruggedraaid worden door de Clown in het Witte Huis).
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:57 schreef diedikke het volgende:

[..]


Heel creatief. Maar in deze laat de tijdlijn zich echt niet krom praten: de puinhopen waar jij het over hebt zijn inderdaad deels het werk van Clinton (het financiŽle aspect), maar toch voornamelijk van de jonge Bush. Obama heeft zijn best gedaan om die puinhopen op te ruimen en is daar deels in geslaagd (maar dat gaat nu weer teruggedraaid worden door de Clown in het Witte Huis).
Die lulpraatjes kennen we nu wel, hoor. Het is altijd de schuld van de andere partij. :') Als Obama 16 jaar geregeerd hadden zou je nog steeds zeggen ''Ja maar hij kon zijn werk niet goed doen vanwege de puinhopen van Bush''.
userIcon
Ja dus ?

Iedereen is tegen illegale shit. Hij zegt dat er gehandhaafd moet worden.

Daar is niets mis mee :S
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:29 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]
Man wat missen we Obama nu...
We? Spreek voor jezelf man.
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:20 schreef Fat_Mike het volgende:

[..]


[ afbeelding ]
pha1nl69s02qbwe.jpg
phwm3gf8o42qbwe.jpg
phd1e5yio02qbwe.jpg
phl48744gk2qbwe.jpg
ph569iqxc02qbwe.jpg

Niet doen alsof rechts zulke lievertjes zijn. Links, rechts, midden, er zijn mongolen en idioten te vinden in alle kampen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:12 schreef Fat_Mike het volgende:

[..]


LOL je bedoelt exact hetzelfde als Clinton Bush jr. en Trump?

De hypocrisie aanstippen is nutteloos......
Links doet wat links doet
Schreeuwen schoppen slaan spugen en bijten tot ze hun zin krijgen.
[ afbeelding ]
Obama links noemen _O- Mijn dag kan niet meer stuk! Iemand die voor privatisering is links noemen _O- _O- _O- _O-
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:29 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]
Dat is dus klinkklare onzin.

Zoals Obama ook begint in de clip met 'We all agree' deed hij ook in het Senaat waar hij mee samenwerkte toen hij aan de macht kwam om die meerderheid in een wettelijke uitvoering van die aanscherping van de immigratieregels vorm liet geven zonder dat er ooit een stop of ban op immigrantenacceptatie tot stand kwam.
Heel anders onder Trump die in z'n eentje een decreet uitvoerde waarin obv discriminatoire motieven een ban op immigranten werd uitgeschreven.

Een bruller ziet daar waarschijnlijk geen verschil tussen, maar iedereen die iets op heeft met democratie en rechten wel.

Man wat missen we Obama nu...
Bij mij thuis is nog alles hetzelfde hoor.
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:36 schreef Fat_Mike het volgende:

[..]


[ afbeelding ]

Trump ook niet, dat is een media verdraaiing.


[..]

[..]


Ik snap je punt, maar a. zoek eerst de betekenis van discriminatie op, en je zult tot de conclusie moeten komen dat de immigratieban niet discriminerend is en b. inderdaad; met met mooie praatjes heeft hij 8 jaar lang min of meer weten te verbloemen wat zijn ware motieven waren. Die man heeft de wereld compleet in puin gegooid, samen met Clinton; het Midden-Oosten is een complete puinhoop, de VS en Europa zijn op zn minst een financiŽle puinhoop.

Nee echt, ik mis Obama als kiespijn!!
quote:
"When Mexico sends its people, they're not sending their best. They're not sending you. They're not sending you. They're sending people that have lots of problems, and they're bringing those problems with us. They're bringing drugs. They're bringing crime. Their rapists. And some, I assume, are good people."
In het meeste gunstige geval beweert Trump hier dat Mexico (als in de overheid) bewust probleemgevallen (criminelen, verkrachters, e.d.) stuurt.
Of het inderdaad "their" of "they're" is wel lastig.
Dat maakt het niet veel beter overigens.
userIcon
Wat wil je hier nou mee zeggen Danny? :')

Je ziet toch mag ik hopen wel het verschil tussen Obama en Trump in deze he?
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die lulpraatjes kennen we nu wel, hoor. Het is altijd de schuld van de andere partij. :') Als Obama 16 jaar geregeerd hadden zou je nog steeds zeggen ''Ja maar hij kon zijn werk niet goed doen vanwege de puinhopen van Bush''.
Mooi om dat jouw argument exact dezelfde is.

Nog even los van de continue strijd en oorlog tussen Iran en Irak begon het conflict in Irak met Saddam Hoessein toch echt al in 1991 onder Bush sr. Als gevolg van deze oorlog is er vervolgens jarenlang diplomatie gevoerd met Irak door de UN en VS, programma als olie voor voedsel, wapeninspecties e.d. voerde de boventoon maar ook de no-fly zones en luchtaanvallen op specifieke doelen als vergelding. In 2003 start (onder Bush jr) de Golfoorlog waar we nu nog altijd niet vanaf zijn met alle gevolgen. Dezelfde Bush die ook in 2001 Afghanistan binnenviel om Al Qaeda te verslaan.
Het is de vraag of de betrokkenheid van de VS in gewapende conflicten in LibiŽ en Syrie (Jemen, SomaliŽ, Pakistan) die onder Obama zijn gestart een eigen oorzaak hebben of dat deze oorlogen een gevolg zijn van 'wrijven' ipv 'deppen' om de rotzooi op te ruimen. Mijn moeder zei altijd dat deppen beter was.
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:29 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Niet doen alsof rechts zulke lievertjes zijn. Links, rechts, midden, er zijn mongolen en idioten te vinden in alle kampen.
Niet dat zij halve steden in de brand staken, mensen mishandelden ect.
userIcon
quote:
Wederom iemand die gewoon zegt dat de grenzen beter beveiligd moeten worden...daar is iedereen het toch mee eens. Ze zegt nog duidelijk misschien bij bepaalde plekken een obstructie (fences zijn er al).

Trump:
"Iedereen uit mexico is verkrachter en moordenaar daarom willen we ze niet. We bouwen een muur en laten mexico er voor betalen"

Is dat dus echt hetzelfde ?
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:17 schreef lf2 het volgende:

[..]


Wederom iemand die gewoon zegt dat de grenzen beter beveiligd moeten worden...daar is iedereen het toch mee eens. Ze zegt nog duidelijk misschien bij bepaalde plekken een obstructie (fences zijn er al).

Trump:
"Iedereen uit mexico is verkrachter en moordenaar daarom willen we ze niet. We bouwen een muur en laten mexico er voor betalen"

Is dat dus echt hetzelfde ?
iedereen uit mexico zijn verkrachters is niet zelfde als wat trump zei, er zitten ook moordenaars en verkrachters bij de illegalen die land binnen komen.
man Danny (Administrator) 14-02-2017 @ 14:02 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:38 schreef Okaht het volgende:

[..]
Onder Obama zijn de meeste illegale Mexicanen ooit uitgezet. Het verschil zit hem totaal niet in de maatregelen. Het verschil is enkel dat Trump roept dat Obama niks heeft gedaan en dat hele volksstammen dat voor zoete koek slikken. En als er dan nu een paar honderd Mexicanen worden uitgezet, zien ze dat allemaal als de ENORME DAADKRACHT van Donald Trump. Maar dit is niets anders dan de voortzetting van allang bestaand beleid.

En dat is precies zo met die ban op mensen uit die zeven landen. Alle asielaanvragen en aanvragen voor visa uit die landen werden al jarenlang zwaar gecheckt. Daar wandelde je als terrorist echt niet even doorheen. Maar Trump blijft maar ongefundeerd roepen dat die procedures zo lek als een mandje waren.
Huh?
Ik zie mensen vooral roepen dat zijn blokkades anti-islam/racistisch/nazistisch en discriminerend zijn. Ik zie niemand demonstreren over een bewering dat wat Obama deed niet goed genoeg was. Geen spandoeken of internationale verontwaardiging a la 'Obama deed wťl wat Trump, je lult!' maar meer 'Trump is racist!'
Ik zie jouw stelling niet echt terug in de wereldwijde protesten. Misschien kijk ik verkeerd?
man Danny (Administrator) 14-02-2017 @ 14:04 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:17 schreef lf2 het volgende:

[..]


Wederom iemand die gewoon zegt dat de grenzen beter beveiligd moeten worden...daar is iedereen het toch mee eens. Ze zegt nog duidelijk misschien bij bepaalde plekken een obstructie (fences zijn er al).

Trump:
"Iedereen uit mexico is verkrachter en moordenaar daarom willen we ze niet. We bouwen een muur en laten mexico er voor betalen"

Is dat dus echt hetzelfde ?
Waar haal je vandaan dat Trump zegt dat iedereen dat is? Ik heb die persco gemist denk ik, dus misschien kun je me naar de juiste video helpen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die lulpraatjes kennen we nu wel, hoor. Het is altijd de schuld van de andere partij. :') Als Obama 16 jaar geregeerd hadden zou je nog steeds zeggen ''Ja maar hij kon zijn werk niet goed doen vanwege de puinhopen van Bush''.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat die problemen NIET zijn ontstaan door het rondstampen van Bush in Afghanistan en Irak? Dat de ongelooflijk stompzinnige manier waarop ze die inval hebben verkloot NIET heeft geresulteerd in een ongelooflijke puinhoop die het hele Midden Oosten grondig ontwrichtte EN Amerika opzadelde met een krankzinnig begrotingstekort en een falende economie?

Of bedoel je dat Obama niets gedaan heeft om de puinhopen van 8 jaar Bush op te ruimen, daarbij constant tegengewerkt door schuimbekkende Republikeinen? Dat Obama zijn tweede ambtstermijn NIET afsloot met een teruglopend begrotingstekort, teruglopende werkloosheid en met maatregelen tegen de macht van de bankensector, welke nu teruggedraaid worden door Mr. Bigly?
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:39 schreef diedikke het volgende:

[..]


Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat die problemen NIET zijn ontstaan door het rondstampen van Bush in Afghanistan en Irak? Dat de ongelooflijk stompzinnige manier waarop ze die inval hebben verkloot NIET heeft geresulteerd in een ongelooflijke puinhoop die het hele Midden Oosten grondig ontwrichtte EN Amerika opzadelde met een krankzinnig begrotingstekort en een falende economie?

Of bedoel je dat Obama niets gedaan heeft om de puinhopen van 8 jaar Bush op te ruimen, daarbij constant tegengewerkt door schuimbekkende Republikeinen? Dat Obama zijn tweede ambtstermijn NIET afsloot met een teruglopend begrotingstekort, teruglopende werkloosheid en met maatregelen tegen de macht van de bankensector, welke nu teruggedraaid worden door Mr. Bigly?
Obama was net zo goed onderdeel van het systeem dat wereldheerschappij nastreeft sinds de jaren 50, Bush jr. had er idd een puinhoop van gemaakt maar Obama heeft dat buitenlandbeleid voortgezet en zelfs uitgebreid waardoor we nu overspoeld worden door vluchtelingen en gelukszoekers, van Trump verwacht ik wat dat betreft ook niet veel goeds tenzij hij die hele doctrine overboord gooit
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:36 schreef Fat_Mike het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar a. zoek eerst de betekenis van discriminatie op, en je zult tot de conclusie moeten komen dat de immigratieban niet discriminerend is en b. inderdaad; met met mooie praatjes heeft hij 8 jaar lang min of meer weten te verbloemen wat zijn ware motieven waren. Die man heeft de wereld compleet in puin gegooid, samen met Clinton; het Midden-Oosten is een complete puinhoop, de VS en Europa zijn op zn minst een financiŽle puinhoop.

Nee echt, ik mis Obama als kiespijn!!
Ik denk niet dat je m'n punt snapt of veel kranten of nieuwsmedia gevolgd hebt (of waarschijnlijk met je kop in 't zand alles ontkent wat er aan rechtspraak gesproken is de laatste week) want als je dat wel gedaan had had je geweten dat Trump's ban in de koelkast is gezet vanwege z'n discriminatoire karakter. Alleen roepen dat dat dan niet zo is is niet een overtuigend argument om het tegendeel te bewijzen. Ook niet als je het brult.

quote:
In a unanimous decision, a three-judge panel from the 9th U.S. Circuit Court of Appeals refused to reinstate the temporary ban on immigrants from seven mostly Muslim countries. The ruling upheld a restraining order issued by a judge in Washington state last week, after the states of Washington and Minnesota sued over the ban, claiming it was discriminatory and hurt U.S. individuals, businesses and universities.
Source : http://www.marketwatch.co(...)ation-ban-2017-02-09

Wat jij lijkt te verwarren zijn je wens Trump graag gelijk te zien krijgen en de werkelijkheid, die twee gaan helaas voor je niet hand in hand. Dan kun je steeds de werkelijkheid blijven proberen te ontkennen, maar dan blijf je kritiek krijgen... en plusjes van andere werkelijkheidsontkenners die ook alleen maar graag horen dat Trump gelijk heeft.

En wat je over Obama schrijft slaat al helemaal nergens op, maar dat hebben eerdere posters je al verteld, dat ga ik nog niet eens overdoen.

Je bent, net als Trump, echt de werkelijkheid kwijt en slaat de grootste onzin uit in een poging te schrijven wat je graag wilt horen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:31 schreef Epsix het volgende:
je doet alsof het zo simpel is. Maar onder de amerikaanse wet heeft elk mens (ook niet amerikanen) rechten. Als je gedeporteerd dreigt te worden kun je naar de rechter stappen. En het is dan alleen maar goed dat de authoriteiten die gang van zaken ook respecteren.

als jij mensen op een andere manier wilt behandelen, dan zul je moeten sleutelen aan de meest fundamentele grondwetten van een land. en sommige van die grondwetten behoeden ons van veel erger kwaad dan een illegale immigrant meer of minder.
Fundamentele grondrechten van de mens ben ik grotendeels voor, en vind ik zeer belangrijk, maar het recht om in een bepaald land te mogen leven zou niet onvoorwaardelijk moeten zijn. Als ik president of dictator van een land was, zou ik zeggen: iedereen is in principe welkom, maar onder bepaalde omstandigheden kun je ophoepelen. Dus niet doodschieten of zonder proces opsluiten in guantanamo bay of dat soort mensenrechtenschendende zaken, maar simpelweg ophoepelen. Ook geen onderscheid tussen autochtoon of allochtoon, gewoon hup, eruit.

Vertel mij eens, wie doen we nu eigenlijk een plezier door moordenaars, verkrachters, gewelddadige overvallers, en dergelijk tuig het grondrecht toe te kennen om in een land te mogen wonen?

Het lijkt me toch vrij normaal dat als je je dusdanig misdraagt en andere mensen schaadt of ellende aandoet, je het recht verspeelt om in een bepaald land te mogen leven? Bepaalde rotte appels is de maatschappij beter kwijt dan rijk.
Dus obama heeft op een pragmatische manier geprobeerd de VS veiliger te maken door criminelen mexicanen het land uit te zetten.

Drumpf daarentegen suggereert dat alle mexicanen zonder documenten criminelen zijn en organiseert nu razzia's om ze deporteren.

Nogal een verschil denk ik.
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1
Ook reageren? Log in of maak een gratis account aan.


Lees ook:

» 24/02 "Mainstream media: Luister naar ons"34
» 24/02 Buurtbewoner probeert asfalteren weg te voorkomen28
» 22/02 Drie misvattingen over de staatsschuld die iedere verkiezing worden herhaald35
» 22/02 Oh ik word gefilmd!11