Uw wekelijkse dosis stupiditeit

03-04-2017 @ 10:00 door Rein (RvLaak)  - 2930 views -  21 reacties

Elke week laat Sargon of Akkad de stupiditeit van verschillende groepen zien. Deze week, onder andere 'racistische' manieren om mensen naar Prom te vragen, seksistische kleuters, verkeerde voornaamwoorden gebruiken resulteerd in lagere cijfers, HSBC gebruikt voortaan genderneutrale voornaamwoorden wanneer ze klanten bellen, feiten op een bus leiden tot protesten en gelijkwaardigheid kan niet bestaan met vrijheid van meningsuiting.


Ook reageren? Log in of maak een gratis account aan.
Reacties op dit bericht
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1
man Danny (Administrator) 03-04-2017 @ 10:30 fotoboek homepage
userIcon
"We condemn freedom of speech that hurts other people's feelings." :')

1 - Dan is er geen freedom of speech
2 - Met vrijwel alles wat je zegt krenk je wel iemand's gevoelens
3 - Alleen die kreet op dat bord al krenkt de gevoelens van mensen die voor vrije meningsuiting zijn. Ze verwerpen dus wat ze zelf doen?

Echt :')
Mede mogelijk gemaakt door GroenLinks meisjes met crazy eyes:

Screen-Shot-2017-04-01-at-18.51.34.png

Compleet losgeslagen van de wereld en knettergek. Meer info hier te vinden inclusief foto's van aanslagen. En 9 van de 10 aanslagen in het verleden komt allemaal uit een bepaalde hoek en dat is dus niet rechts.

http://media.tpo.nl/2017/(...)vrede-en-gelijkheid/
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 10:35 schreef Blarik het volgende:
Mede mogelijk gemaakt door GroenLinks meisjes met crazy eyes:

[ afbeelding ]

Compleet losgeslagen van de wereld en knettergek. Meer info hier te vinden inclusief foto's van aanslagen. En 9 van de 10 aanslagen in het verleden komt allemaal uit een bepaalde hoek en dat is dus niet rechts.

http://media.tpo.nl/2017/(...)vrede-en-gelijkheid/
_O- crazy eyes blijft de beste troll ooit, sylvana was maar kort op de troon
userIcon
Ik moet zeggen dat ik het deze keer compleet met hem eens ben.Wat een idioten met hun gender neutraliteit gedoe!! 8)7
Mannen hebben hun X chromosoom en vrouwen niet,klaar!
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 10:30 schreef Danny het volgende:
"We condemn freedom of speech that hurts other people's feelings." :')

1 - Dan is er geen freedom of speech
2 - Met vrijwel alles wat je zegt krenk je wel iemand's gevoelens
3 - Alleen die kreet op dat bord al krenkt de gevoelens van mensen die voor vrije meningsuiting zijn. Ze verwerpen dus wat ze zelf doen?

Echt :')
Vrijheid van meningsuiting houdt op bij het beperken van anderen, dat is de paradox waar je mee zult moeten leven.
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 11:11 schreef Galantfan het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het deze keer compleet met hem eens ben.Wat een idioten met hun gender neutraliteit gedoe!! 8)7
Mannen hebben hun X chromosoom en vrouwen niet,klaar!
Y, dipshit. Y.

Van X hebben vrouwen er twee.
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 11:11 schreef Galantfan het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het deze keer compleet met hem eens ben.Wat een idioten met hun gender neutraliteit gedoe!! 8)7
Mannen hebben hun X chromosoom en vrouwen niet,klaar!
Uhm wat?

Man = XY
Vrouw = XX
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 11:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting houdt op bij het beperken van anderen, dat is de paradox waar je mee zult moeten leven.
Hoe beperk je anderen met het doen van uitspraken?
Vrijheid van meningsuiting houdt op bij het oproepen tot geweld. Is dat wat je bedoelt?
Want daar ben ik het wel mee eens.

Voor de rest moet je alles kunnen zeggen en denken wat je wil.
Het inperken van de vrijheid van meningsuiting vanwege gekwetste gevoelens is een ontzettende glijdende schaal die alleen maar slecht uit kan gaan pakken. En dit punt lijken de Xir's en Zhe's, en weet ik welke geestesziektes nog allemaal, zich niet te realiseren. Zij zullen vaak ook als eerste sneuvelen mocht het ooit ook een keer echt misgaan, want hun enige kwaliteit in het leven lijkt het zeiken op anderen te zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 11:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]


Hoe beperk je anderen met het doen van uitspraken?
Vrijheid van meningsuiting houdt op bij het oproepen tot geweld. Is dat wat je bedoelt?
Want daar ben ik het wel mee eens.

Voor de rest moet je alles kunnen zeggen en denken wat je wil.
Het inperken van de vrijheid van meningsuiting vanwege gekwetste gevoelens is een ontzettende glijdende schaal die alleen maar slecht uit kan gaan pakken. En dit punt lijken de Xir's en Zhe's, en weet ik welke geestesziektes nog allemaal, zich niet te realiseren. Zij zullen vaak ook als eerste sneuvelen mocht het ooit ook een keer echt misgaan, want hun enige kwaliteit in het leven lijkt het zeiken op anderen te zijn.
Als ik vind dat jij je mening niet mag ventileren dan is dat prima maar verder kan ik niet gaan.
man Danny (Administrator) 03-04-2017 @ 12:00 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 11:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting houdt op bij het beperken van anderen, dat is de paradox waar je mee zult moeten leven.
Met woorden kun je in principe niemand beperken.
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 12:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Met woorden kun je in principe niemand beperken.
Als woorden kritieke massa bereiken hebben ze nogal de neiging om in daden omgezet te worden.

Maar dan kan er altijd geroepen worden dat het democratisch is natuurlijk :')
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 11:59 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als ik vind dat jij je mening niet mag ventileren dan is dat prima maar verder kan ik niet gaan.
Inderdaad. Je mag altijd zeggen dat je het niet eens bent met iemand en zeggen dat je niet wilt dat die persoon zich uitspreekt.
Maar het moment dat je erop acteert en daadwerkelijk verhindert of probeert te verhinderen dat de andere persoon zijn of haar mening uitspreekt ben je wat mij betreft te ver gegaan, dan gebruik je namelijk geweld.
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 12:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]


Inderdaad. Je mag altijd zeggen dat je het niet eens bent met iemand en zeggen dat je niet wilt dat die persoon zich uitspreekt.
Maar het moment dat je erop acteert en daadwerkelijk verhindert of probeert te verhinderen dat de andere persoon zijn of haar mening uitspreekt ben je wat mij betreft te ver gegaan, dan gebruik je namelijk geweld.
Tot zover je vrijheid dus ook.

Tevens vind ik het te makkelijk om te schermen met vrijheid van meningsuitting als je kritiek krijgt, man the fuck up en accepteer dat je ter verantwoording geroepen kunt worden.
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 11:52 schreef Refragmental het volgende:

[..]


Uhm wat?

Man = XY
Vrouw = XX
Oja,ik zat al te denken of dat wel goed was.. :D
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 10:30 schreef Danny het volgende:
"We condemn freedom of speech that hurts other people's feelings." :')

1 - Dan is er geen freedom of speech
2 - Met vrijwel alles wat je zegt krenk je wel iemand's gevoelens
3 - Alleen die kreet op dat bord al krenkt de gevoelens van mensen die voor vrije meningsuiting zijn. Ze verwerpen dus wat ze zelf doen?

Echt :')
Ik vind het sowieso onhandig geformuleerd.

Vrijheid van meningsuiting wordt (terecht) beperkt door alle andere vrijheden en grondrechten en alle vrijheden en grondrechten van anderen. Die vrijheden en grondrechten alsme die van anderen dienen in balans te zijn. Er is altijd een heel groot grijs gebied waarin je mogelijk een ander kwetst en indien dat inderdaad het geval is dan heeft die ander ook alle recht om voor zijn eigen rechten en vrijheden op te komen. Ik zie echter geen reden (anders dan die al bestaan, zoals het gelijkheidsbeginsel of het verbod op discriminatie) om alle mogelijke manieren waarop je de rechten en vrijheden van een ander ook maar een beetje kunt schenden in een wet op te nemen en er sancties aan te koppelen. Dat is geen doen en leidt niet tot vrijheid. Dat lijkt nog het meeste op een socialistische utopie. Een maatschappij die iedereen even ongelukkig achterlaat.

Echte vrijheid kun je alleen hebben wanneer iedereen fatsoenlijk met malkander om gaat en om kan gaan, maar wel zonder dat de kleinste transgressie in dat grijze gebied voorbij het fatsoen mogelijk al tot het rijtje strafbare feiten gerekend wordt. Vrijheid gaat niet alleen namelijk niet per se om vrij te zijn, maar vooral ook om jezelf vrij te voelen.

[ Bericht gewijzigd door pleomousie op maandag 3 april 2017 @ 14:28 ]
man Danny (Administrator) 03-04-2017 @ 14:30 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 14:22 schreef pleomousie het volgende:

[..]


Ik vind het sowieso onhandig geformuleerd.

Vrijheid van meningsuiting wordt (terecht) beperkt door alle andere vrijheden en grondrechten en alle vrijheden en grondrechten van anderen.
Het is onmogelijk om met woorden iemands overige vrijheden en grondrechten te schenden. Bedreiging, smaad en laster daargelaten.
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 14:30 schreef Danny het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om met woorden iemands overige vrijheden en grondrechten te schenden. Bedreiging, smaad en laster daargelaten.
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik zeg dat ik vind dat alle katholieke priesters derderangspersonen zijn die per direct als zedendelinquent geregistreerd dienen te worden (en laat ik even benadrukken dat ik die mening NIET ben toegedaan) dan schend ik toch echt wel wat vrijheden en grondrechten, te weten o.a. de onderstaande:

* Het recht op gelijke behandeling
* Het verbod op discriminatie
* De vrijheid van godsdienst

Het is dus wel degelijk mogelijk.
man Danny (Administrator) 03-04-2017 @ 14:43 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 14:39 schreef pleomousie het volgende:

[..]


Daar ben ik het niet mee eens. Als ik zeg dat ik vind dat alle katholieke priesters derderangspersonen zijn die per direct als zedendelinquent geregistreerd dienen te worden (en laat ik even benadrukken dat ik die mening NIET ben toegedaan) dan schend ik toch echt wel wat vrijheden en grondrechten, te weten o.a. de onderstaande:

* Het recht op gelijke behandeling
* Het verbod op discriminatie
* De vrijheid van godsdienst

Het is dus wel degelijk mogelijk.
Nee, die schend je niet. Dat doe je als je ze bepaalde rechten ontneemt, bepaalde plichten oplegt etc. Dat doe je allemaal niet. Je zegt dat je iets vindt en dat heeft verder totaal geen gevolgen voor wie ook. Het zijn woorden.
Jouw woorden zorgen niet dat
- ze niet gelijk behandeld worden
- ze gediscrimineerd worden
- ze hun godsdienst niet mogen hebben of uitvoeren

Pas als je ze in daden gaat belemmeren wordt 't een ander verhaal. Als je het alleen maar ZEGT kunnen ze gewoon hun schouders ophalen en denken (of zeggen) dat je gek bent.
userIcon
Je feelings laten hurten doe je ZELF. Niet andermans woorden.

Die teergevoelige zieltjes die zich zo gekwetst voelen door wat een ander zegt, moeten eens bij zichzelf te rade gaan waar nu eigenlijk het probleem ligt.
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 14:43 schreef Danny het volgende:

[..]

Nee, die schend je niet. Dat doe je als je ze bepaalde rechten ontneemt, bepaalde plichten oplegt etc. Dat doe je allemaal niet. Je zegt dat je iets vindt en dat heeft verder totaal geen gevolgen voor wie ook. Het zijn woorden.
Jouw woorden zorgen niet
- dat ze niet gelijk behandeld worden
- ze gediscrimineerd worden
- hun godsdienst niet mogen hebben of uitvoeren

Pas als je ze in daden gaat belemmeren wordt 't een ander verhaal. Als je het alleen maar ZEGT kunnen ze gewoon hun schouders ophalen en denken (of zeggen) dat je gek bent.
Iedereen in Nederland heeft het recht om onder gelijke omstandigheden op gelijke wijze te worden behandeld. Door alleen al te insinueren dat katholieke priesters derderangsburgers zijn, schend je hun recht op gelijke behandeling. Daar kun je niet omheen.
man Danny (Administrator) 03-04-2017 @ 14:59 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 3 april 2017 @ 14:54 schreef pleomousie het volgende:

[..]


Iedereen in Nederland heeft het recht om onder gelijke omstandigheden op gelijke wijze te worden behandeld. Door alleen al te insinueren dat katholieke priesters derderangsburgers zijn, schend je hun recht op gelijke behandeling. Daar kun je niet omheen.
Ik behandel ze niet, en dus ook niet anders. Ik zeg iets over ze. En door dat te zeggen belemmer ik ze op geen enkele wijze en behandel ik ze in het geheel niet. Iemand behandelen is een daad.
Iemand de toegang weigeren bijvoorbeeld, is een daad. Zeggen dat je vindt dat iemand niet binnengelaten zou moeten worden is gÚÚn daad. Immers hebben jouw woorden geen enkele invloed op het daadwerkelijk wel of niet binnengelaten worden van die persoon (of groep, zo je wilt).
Woorden zijn NIET gelijk aan daden. Zeggen 'iemand zou je een paar klappen moeten geven' is NIET hetzelfde als je daadwerkelijk een paar klappen geven. Het eerste is een mening, het tweede een daad.

Dus ja, om je kromme redenering kan ik prima heen.

"Katholieken zijn derderangsburgers."
Zie.
Geen enkele katholieke zal daar ook maar in het minst hinder van ondervinden en niemand zal ze er anders om behandelen.
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1
Ook reageren? Log in of maak een gratis account aan.


Lees ook:

» 27/04 Voetbalfan kijkt liever porno dan wedstrijd9
» 26/04 Gedicht van de dag: Brandweer3
» 25/04 Het is wereld pingu´ndag!10
» 24/04 Kruip in de huid van de politie! 28